Аляксандр Сачыўка: «Дыстанцыйнае навучанне не заменіць жывы ўрок»

Новости Образование Общество

«Дыстанцыйнае навучанне не заменіць жывы ўрок»

Думкамі пра новую рэдакцыю Кодэкса Рэспублікі Беларусь аб адукацыі дзеліцца Аляксандр Сачыўка, дырэктар Обальскай СШ, настаўнік з 25-гадовым стажам

Свет сёння мяняецца вельмі хутка, і сістэма адукацыі, вядома ж, павінна адпавядаць запытам часу, быць адаптаванай да новых патрабаванняў. Безумоўна, усё новае ў навуцы, методыцы ды і, урэшце, у свядомасці маладога пакалення немагчыма ўмясціць у жорсткія рамкі прававых актаў. Але рэгламентацыя асноўных накірункаў, падыходаў, алгарытмаў у любой справе неабходна. Такую функцыю ў нацыянальнай сістэме адукацыі выконвае Кодэкс аб адукацыі.
Некалькі слоў пра дыстанцыйную форму навучання. Як адзначыў міністр адукацыі І. В. Карпенка, адпаведныя нормы, што датычаць гэтай формы навучання, выкладзены ў новай рэдакцыі Кодэкса, але дакладнага пераліку, дзе ў поўнай меры магчыма дыстанцыйнае навучанне, пакуль што няма. Яно і зразумела: пытанне няпростае. Я асабіста глыбока перакананы ў тым, што «удалёнка» пры любым раскладзе не можа быць паўнацэннай заменай вочнага навучання. Дыстанцыйнае навучанне не заменіць жывы ўрок з яго эмацыянальнасцю, духоўным і душэўным кантактам, імгненным водгукам – як прагляд спектакля ці балета па тэлевізары не заменіць наведванне тэатра. Але як дадатковы элемент, здольны ў выпадку эпідэміі дапамагчы дзецям не «выпасці» з навучальнага працэсу, «дыстанцыйка» проста неабходна.
Шмат эмоцый выклікала пададзенае некаторымі СМІ меркаванне аб тым, што згодна з абноўленым Кодэксам бацькі не будуць мець права ўмешвацца ў вучэбны працэс. Спяшаюся супакоіць вас, паважаны бацькі. Па-першае, менавіта такой фармуліроўкі ў Кодэксе няма. Ёсць норма, якая ўстанаўлівае наступнае: законныя прадстаўнікі дзіцяці маюць права знаёміцца з ходам адукацыйнага працэсу, але ў парадку, вызначаным установай адукацыі. Менавіта знаёміцца, а не ўказваць педагогу, як гэта часам здараецца, як весці ўрок і якія адзнакі выстаўляць. На мой погляд, норма своечасовая і неабходная: сапраўды, ніводнаму разумнаму чалавеку, калі ён не спецыяліст у дадзенай сферы, не прыйдзе ў галаву ўказваць урачу, як праводзіць аперацыю, ці будаўніку, як рабіць цагляную кладку. А вось у школе на практыцы маюць месца выпадкі неабгрунтаванага ўмяшання бацькоў у дзейнасць, што адносіцца да кампетэнцыі педагога. Што ж датычыцца канструкцыйнага дыялогу, супрацоўніцтва, сумеснага рашэння праблем і пытанняў, то тут школа заўсёды выступала ў ролі ініцыятара і арганізатара – такой і застанецца.
Яшчэ адно новаўвядзенне, пра якое хочацца сказаць асобна. Гэта змяненне правілаў прыёму ў вышэйшыя і сярэднія спецыяльныя навучальныя ўстановы. З 2023 года цэнтралізаванае тэсціраванне і выпускныя экзамены па матэматыцы, рускай і беларускай мове сумясцяць. З аднаго боку, менш стрэсу для выпускнікоў. З другога – гэта будзе стымуляваць школьнікаў да больш якаснай падрыхтоўкі да такой формы экзаменаў. А вось залічэнне ў сярэднія спецыяльныя навучальныя ўстановы прапануецца праводзіць па конкурсе сярэдняга бала дакумента аб адукацыі без ЦТ, што будзе са-дзейнічаць павышэнню прывабнасці такой адукацыі ў выпускнікоў, а таксама асоб, якія маюць стаж работы ў прафесіі.
Падрыхтавала Аліна ПЯТРОВА.
Апублікавана ў №87 ад 09.11.2021 г.



Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *