Перспективы Шумилинской СШ №2 и не только…

Актуалии Образование

СШ № 2: перспектывы акрэслены
Часта ў размовах з кіраўнікамі раённых арганізацый, прадпрыемстваў высвятляецца, што многія вядомыя ў раёне людзі закончылі Шумілінскую СШ № 2. Зразумела, калісьці менавіта там, у мікрараёне школы знаходзіўся асноўны жылы масіў райцэнтра, існавала буйное прамысловае прадпрыемства, адпаведная інфраструктура. Але час унёс свае карэктывы. Школьныя праблемы і планы, перспектывы развіцця ўстановы адукацыі. Аб гэтым і іншым размова з дырэктарам установы адукацыі “Шумілінская дзяржаўная агульнаадукацыйная сярэдняя школа № 2” Ігарам Іванавічам Аляксеевым.
– Некалькі гадоў таму магло паўстаць пытанне аб існаванні СШ № 2 наогул. Ці стабілізавалася сітуацыя зараз? Якія ёсць планы па развіцці школы?
– Так. За пяць апошніх гадоў колькасць вучняў скарацілася з 242 да 161. Але дзякуючы падтрымцы раённых уладаў,  аддзела адукацыі
нам удалося захаваць стабільнасць камплектацыі. Вырашыліся і іншыя пытанні. Цяпер і пачатковыя класы, і сталовая знаходзяцца ў адным будынку школы. Аўтобусам РАА арганізаваны падвоз вучняў з мікрараёна ПМК-70 і з Дабеі. Мы не адрозніваемся ў матэрыяльнай базе ад любой гарадской школы.
Нарэшце з’явілася перспектыва і ў мікрараёна. Будаўніцтва некалькіх дамоў – гэта выратаванне для школы. Некаторыя жыхары першага пабудаванага шматпавярховага каператыўнага дома прывялі дзяцей у нашу школу ўжо з 1 верасня. Але развіццё мікрараёна – гэта дадатковая адказнасць для нас у пытаннях культуры, спартыўнай базы для жыхароў. У планах — пашырэнне школьнага стадыёна, асваенне падвальнага памяшкання, дзе будуць майстэрні, трэнажорныя залы.
–  Раённыя арганізацыі і прадпрыемствы маюць патрэбу ў кадрах рабочых прафесій. Ваша школа здаўна давала дадатковую прафесійную адукацыю для сваіх вучняў і вучняў з сельскіх школ.
– Мы бачым сваю ролю ў тым, каб арыентаваць выпускнікоў на замацаванне ў раёне, таму вучым прафесіям, патрэбным менавіта раённым прадпрыемствам. Дзякуючы супрацоўніцтву з вучэбна-курсавым камбінатам райсельгасхарчу мы рыхтуем для сельгаспрадпрыемстваў  трактарыстаў-машыністаў, у планах — аўтасправа. Дзяўчаты могуць атрымаць прафесію швачкі. Мы гатовыя вучыць і прадаўцоў для райспажыўтаварыства, і цырульнікаў для бытавога абслугоўвання і будаўнікоў. Галоўнае – арганізацыйная падтрымка з боку зацікаўленых арганізацый, выдзяленне кваліфікаваных спецыялістаў як выкладчыкаў.
– Школа не толькі вучыць і выхоўвае, але і займаецца вольным часам вучняў, вырашае іншыя задачы.
– У гэтым напрамку мы імкнёмся задзейнічаць ўсе арганізацыі. У школе працуюць шматлікія гурткі, якія арганізуе не толькі школа. Цесна супрацоўнічаем з Домам рамёстваў, дзіцяча-юнацкай спартыўнай школай, дзіцячай школай мастацтваў. Нашы вучні наведваюць гурткі ў цэнтры пазашкольнай работы, Доме культуры. Большасць вучняў (60-65%) наведваюць школу і ў суботу, у тым ліку з сельскай мясцовасці – арганізавалі для дзяцей білеты выхаднога дня для праезду. Дзякуючы гэтаму актывізавалася спартыўна-масавая работа ў суботу.  Актыўна задзейнічаны магчымасці дзіцячых і маладзёжных грамадскіх арганізацый – БРПА і БРСМ.
– Школа – прыклад уладкавання тэрыторыі. Ці лёгка ўдаецца пад-трымліваць тэрыторыю ва ўзорным стане?
– Тэрыторыя школы вызначана як эталон добраўпарадкавання. Гэта накладвае абавязкі. Да таго на нас кладзецца добраўпарадкаванне і прылеглых тэрыторый, каб увесь мікрараён выглядаў прыстойна. Да ідэалу далёка, але веру, што пастаянная мэтанакіраваная работа ў гэтым напрамку дасць свой плён. Будуць і ў нас газоны і кветнікі не горш за сталічныя.
– Аснова любой справы – калектыў. Педагогі вашай школы вядомыя не толькі на раённым і абласным узроўнях. Ёсць поспехі вучняў на рэспубліканскіх алімпіядах.
– Школе пашчасціла, што калектыў стабільны. Нават калі частка вопытных настаўнікаў пайшла ў гімназію,  аснова засталася, засталіся традыцыі. Прыйшлі новыя маладыя настаўнікі. Вельмі добры калектыў педагогаў пачатковай школы: стаж за 20 гадоў, вышэйшая катэгорыя. Яны забяспечваюць моцную аснову для далейшага росту вучняў. Вопытныя філолагі: тры вынікі на рэспубліканскай алімпіядзе А. А. Навуменка гавораць за сябе. Вялікі дзякуй намеснікам М. К. Арловай, М. А. Вішняковай, А. А. Навуменка, былому сацыяльнаму педагогу Н. П. Пальвінскай.
– Як складваюцца адносіны школы з прадпрыемствамі і арганізацыямі раёна?
– Сувязі з “шэфамі” ў нас вельмі добрыя. Цесна супрацоўнічаем з ПМК-70, СВК “Прыазёрны”. Наладжваецца супрацоўніцтва з льнозаводам, райгазам. Кіраўнікі арганізацый разумеюць і зацікаўлены ў тым, каб вучні школы засталіся працаваць на малой радзіме.
“Калі хочаш зрабіць дзяцей добрымі – зрабі іх шчаслівымі”
“Маргарыта Валянцінаўна – лідар, яна сама гарыць на рабоце і іншых можа павесці за сабой”, — так ахарактарызаваў маладую настаўніцу з Шумілінскай СШ № 2 дырэктар І. І. Аляксееў. Маргарыта Валянцінаўна Федчанка выпускніца гэтай жа школы, якую, дарэчы, закончыла з сярэбраным медалём, пасля заканчэння Віцебскага дзяржуніверсітэта прыйшла працаваць у родную школу настаўніцай пачатковых класаў. Падчас работы атрымала другую адукацыю і цяпер вучыць дзяцей англійскай мове. Да таго, яна класны кіраўнік 11 класа, і сакратар пярвічнай арганізацыі БРСМ.
Яна ніколі не сумнявалася ў выбары прафесіі. “Дзеці – унікальныя, кожны – асобны свет і патрэбна знайсці да кожнага ключык, адкрыць схаваныя таленты, здольнасці і паказаць ім жа самім. А калі яны яшчэ і супраціўляюцца….” – настаўніца у захапленні, калі размаўляе аб сваіх вучнях.
“З дзецьмі нельга схлусіць, яны адразу адчуюць фальш, — гаворыць Маргарыта Валянцінаўна. – Наогул, імкнуся працаваць як раіцца ў вядомым выразе: “Калі хочаш зрабіць дзяцей добрымі – зрабі іх шчаслівымі”.
Вопыт – у дапамогу

Настаўнікі пачатковых класаў Чаплева Надзея Васільеўна і Мароз Таццяна Васільеўна з намеснікам дырэктара па выхаваўчай рабоце Вішняковай Марыяй Арцёмаўнай абмяркоўваюць праграму заняткаў па інтарэсах “Азбука Берагошы”.

Хто сустрэне добрай усмешкай? Хто ласкава супакоіць на парозе новага, невядомага школьнага жыцця? Хто цярпліва навучыць сябраваць і вучыцца? Згадзіцеся, зусім невыпадкова настаўніц пачатковых класаў параўноўваюць з мамай.
Другой мамай (кожная ў сваім класе) сталі маленькім школьнікам Надзея Васільеўна Чаплева, Таццяна Васільеўна Мароз, Валянціна Аркадзьеўна Дубко, Ірына Леанідаўна Качан. Яны любяць сваіх вучняў і робяць усё, каб ім ў школе было добра. У кожнай салідны вопыт работы ў пачатковай школе, вышэйшая кваліфікацыйная катэгорыя, але настаўніцы на лаўрах не спачываюць: актыўна вывучаюць і выкарыстоўваюць у рабоце новыя тэхналогіі. Да падрыхтоўкі ўрокаў і пазашкольных мерапрыемстваў падыходзяць творча, каб цікава было дзецям, каб з ахвотай ішлі ў школу.
Ад важнай справы не адмаўляецца…
Святлана Васільеўна Васілевіч па адукацыі настаўнік беларускай мовы і літаратуры, а працуе ў групе падоўжанага дня. Пакуль у школе, дзе зусім нядаўна вучылася сама, няма вакансіі па яе спецыяльнасці. Але малады спецыяліст не сумуе. “У мяне зараз вельмі адказны ўчастак, – пераканала Святлана Васільеўна. – Дзеці да прыходу бацькоў з работы павінны быць дагледжаныя. А што будзе, калі ўсе адмовяцца ад гэтай справы?”
І сапраўды, малодшакласнікі гуртам ходзяць за сваёй маладой настаўніцай: Святлана Васільеўна ў іх самая добрая і вясёлая, арганізуе цікавыя гульні, заняткі, урокі дапаможа зрабіць. Як жа гэтым хлопчыкам і дзяўчынкам без яе? Неяк…
І прафсаюзны лідар
Настаўніца матэматыкі Надзея Якаўлеўна Даніловіч сваю прафесію абрала мэтанакіравана. Са школьнай пары валодае лічбамі і ўмее на пальцах раскласці любыя матэматычныя формулы. Пасля заканчэння педуніверсітэта вярнулася ў родную школу і ўжо больш за дваццаць год выкладае матэматыку, працуе класным кіраўніком.
У калектыве цэняць Надзею Якаўлеўну не толькі за прафесіяналізм, а і за актыўную жыццёвую пазіцыю. Менавіта таму яе, неабыякавага, справядлівага, лёгкага ў зносінах чалавека, каторы год выбіраюць лідарам пярвічнай прафсаюзнай арганізацыі школы.
Опубликовано в № 81 от 19.10.2010



Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *